Daca ai nevoie rapida de o cotatie de pret pentru tractare suna la 0747 807 803

Tractarea unui autovehicul

Probabil că ți s-a întamplat și ție să tractezi sau să fii tractat la un moment dat. Fie că ai rămas în pana prostului, fie că ai rămas cu mașina stricată în mijlocul străzii și trebuia cumva să ajungi la service. Alte cazuri uzuale sunt cele în care masșina are o problemă electrică și intră în regim de avarie sau când are motorul calat.

Așa apare ajutorul prietenilor care vin cu o șufă să te tragă și să te ducă acasă sau la service. Dar nu am văzut niciodata o mașină tractată ca la carte, așa cum trebuie. Ci am văzut situații hilare, în care mașinile se smuceau una pe cealaltă, în care mașina care trăgea accelera prea tare, ducând la ruperea cablului de tractare. Nu este mare filosofie în a tracta o mașină dacă respecți câteva reguli absolut banale.

Evită aglomerația

Dacă mașina te-a lăsat baltă în oraș în mijlocul zilei când peste tot e aglomerație infernală, te sfătuim să ceri ajutorul unui pieton, să o tragi pe dreapta unde nu incurci traficul și să pleci mai departe pe jos sau cu altă mașină, fie ea autobuz sau taxi. Nu de alta, dar e mai bine să eviți tractarea mașinii pe aglomerație. Deoarece când ești tractat ai de făcut manevre mai complicate, schimbări de direcție și depășiri, cât despre statul în aglomerație și mers câte 5 metri… din nou, nu este o plăcere.

Te sfătuim să vorbești deja la un service și să aștepți până la lăsarea serii ca să tractezi masșina cu un prieten. Când traficul e mai liber și nu te claxonează nimeni că mergi cu 10 km/h. Lași mașina în fața atelierului și de dimineață ți-o vor repara mecanicii de acolo. Așadar, primul sfat este să eviți aglomerația.

Nu porni avariile

Când ești tractat, ce crezi că e mai important: să își dea lumea seama de ce mergi încet, punând avariile, sau să știe șoferii din spate în ce direcție trebuie să o iei? Al doilea sfat este să nu folosești avariile când ești tras, nici tu, dar nici mașina din față care te trage. Pentru că dacă folosești avariile, nu poți folosi semnalizatoarele. Și prin semnale, șoferul din față îți spune în ce direcție urmează să o ia, după care pui și tu semnal la fel, ca mașinile din spate sa știe ce faceți.

Dacă dai și de șoferi grăbiți, cum se întâmplă peste tot, care încep să te claxoneze, atunci poți să pui avariile pentru câteva secunde, ca să-i faci să înțeleagă că e o problemă, nu că mergi de plăcere cu 5 km/h să-l încurci pe el. Dar să nu lași avariile pornite, pentru că dacă trebuie să faceți o depășire a unui taximetrist staționat pe dreapta, trebuie să semnalizați acest lucru ambele mașini implicate în tractare. Dacă nu, s-ar putea să le mai condamnați și pe altele la tractare…

Cu ce tragi mașina?

Fără îndoială ai văzut în magazine sau benzinării niște șufe și cabluri de tractare aparent subțiri și firave în care nu îți vine să ai încredere să tragă o mașină de 2 tone. Dar dacă le folosești cum trebuie, rezistă și sunt perfecte. Evident, sunt și șufe sau benzi de tonaj mare, capabile să tracteze SUV-uri sau camionete fără probleme. Însă omul de rând, șoferul de zi cu zi, are cel mai probabil în portbagaj un cablu metalic de 3 metri cumpărat din Carrefour cu 25 de lei. De fapt, chiar nu contează ce folosești la tractare, ci cum folosești.

Mașina care trage nu frânează!

Da, ai citit bine. Aceasta este cea mai importantă regulă când tractezi o mașină cu șufă sau cablu (aici nu intră ștanga rigidă). Secretul unei tractări line și fără smucituri urmate de cabluri rupte este să păstrezi mereu cablul întins între cele două mașini. Și nu poți face acest lucru decât dacă ansamblul celor doua vehicule legate între ele frânează cu spatele. Adică dacă frânează doar mașina din spate. De aceea e nevoie ca cel din mașina tractată să privească înainte, să anticipeze și să frâneze din timp. Chiar dacă motorul nu merge, frânele funcționează, mai greu ce-i drept fără susținere hidraulica, dar merg. Prima oară încetinește mașina, după care o frânează și pe cea din față până în punctul de oprire completă. Când mașinile se opresc, frânează și cea din față, având astfel șufa sau cablul dintre ele complet întins.

De cele mai multe ori am văzut că mașina din față frânează după cum îl duce capul pe șofer, iar când vede stopurile de frâna aprinse frânează și șoferul din spate. Asta duce la apropierea mașinilor și la slăbirea șufei. Ceea ce înseamnă o smucitură când ne punem iar în mișcare sau, mai rău, roțile mașinii din spate ajung sa calce pe șufa rupând-o. În concluzie, cel mai important sfat: mereu cablul întins frânând doar cu mașina din spate. Dacă șufa este întinsă, mașina care trage poate demara imediat de la semafor, fără să mai fie nevoie de eforturi disperate pentru întinderea șufei.

Evident, în caz de urgență majora, dacă, să zicem, îți iese o mașină sau pieton în față, frânează și mașina din față. Tocmai, din aceasta cauza am spus mai sus că trebuie să tractăm mașinile doar când este liber traficul.

De reținut:

La final, îți mai amintim câteva sfaturi: viteza trebuie mereu păstrată redusă. Nu trebuie să circulăm când tractăm o mașină la fel de repede ca atunci când nu avem nimic tras după noi. Un alt sfat este referitor la cheia din contact. Dacă suntem în mașina din spate, chiar dacă motorul nu merge, trebuie să avem cheia în contact ca să păstrăm volanul deblocat. Am văzut situație în care mașinile erau pregătite și după ce s-au pus în mișcare, când mașina din față a făcut dreapta, mașina tractată a rămas mergând înainte din cauză că se blocase volanul. Și ultimul sfat, pe lângă cele menționate mai sus, este să fie păstrată mereu o comunicare între cei doi șoferi. Fie prin telefon cu handsfree, fie prin stații de tip walkie-talkie. Deoarece este folositoare o pregătire a fiecărui pas, să transmiți când urmează să schimbați banda, să frânați, să o luați pe altă stradă…

Poate că nu pare mare lucru, însă tractările de mașini la șufă sunt dificile. Și trebuie urmate aceste reguli dacă nu vrei să produci pagube și mai mari la mașină sau dacă nu vrei să o lovești pe cea din față. Oricum, sperăm că nu va fi nevoie vreodată să te folosești de indicațiile noastre, dar măcar, dacă s-o ivi ocazia să ajuți un prieten, știi ce să faci când vine vorba de tractare.

Sursa

Articolul anterior
Legea Tractarii Auto – Art 157 Remorcarea | Regulament
Meniu